Εκπαιδευτικα Συστηματα, Μερος 2ο

Εκπαιδευτικα Συστηματα, Μερος 2ο

Μερος 2ο :  Εκπαιδευτικα Συστηματα & Αρχιτεκτονικη Παιδικων Χωρων: 2 εννοιες αλληλενδετες, θεωρια & πραξη: Το παραδειγμα της Φινλανδιας  

Σε δευτερο επιπεδο θα βλεπαμε ότι προκειται για ένα εκπαιδευτικο συστημα, που:

  • Ο τρόπος διδασκαλίας είναι ευρηματικός και οι μαθητές έχουν ενεργό ρόλο στον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων εκμάθησης.
  • Κατά την διάρκεια του μαθήματος, οι μαθητές μπορούν να κάθονται σε καναπέ ή στο πάτωμα.Τα παιδιά δεν είναι υποχρεωμένα να κάθονται στο θρανίο τους. Μπορούν να κάτσουν στον καναπέ ή στο πάτωμα, αν νιώθουν άνετα. Αν ο καιρός είναι καλός, το μάθημα μπορεί να γίνει και σε εξωτερικό χώρο ή σε ειδικά παγκάκια που είναι τοποθετημένα σε αμφιθεατρικό σχήμα.
  • Ατομική προσέγγιση σε κάθε μαθητή. Εδώ κάθε μαθητής μπορεί να επιτελέσει καθήκοντα διαφορετικής πολυπλοκότητας, ανάλογα με τις ικανότητές του. Παιδιά με διαφορετικές πνευματικές και σωματικές ικανότητες διαβάζουν μαζί. Αν ένας μαθητής δεν μπορεί να κάνει κάτι, οι καθηγητές κανονίζουν ένα ξεχωριστό μάθημα μόνο για εκείνον. Επίσης, υπάρχουν και άλλα μαθήματα, όπως άλλες μητρικές γλώσσες
  • Λειτουργούν σε ομάδες και αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους.
  • Στο δημοτικό σχολείο τα παιδάκια βγάζουν ακόμη και τα παπούτσια τους πριν μπουν στην τάξη
  • Οι μαθητές διδάσκονται μόνο όσα θα χρειαστούν στην ζωή τους
  • Στα μαθήματα κολύμβησης μαθαίνουν πως να αναγνωρίζουν τις ενδείξεις, ότι κάποιος πνίγεται. Επίσης, δίνεται μεγάλη έμφαση στην φροντίδα του περιβάλλοντος. Ο σημαντικότερος στόχος είναι να μάθουν να προσαρμόζονται σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς
  • Το φαγητό στην Φινλανδία έχει μεγάλη ποικιλία και είναι δωρεάν. Το μενού ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του σχολείου ένα μήνα πριν, ώστε οι μαθητές να μπορούν να βάλουν στην κάρτα τους αυτά που τους αρέσουν και θέλουν να φάνε
  • επιπλέον σε κάθε μαθητή παρέχεται δωρεάν ιατρική και οδοντιατρική φροντίδα, τεχνολογικός εξοπλισμός,
  • τα τελευταια χρονια το περιεχόμενο κάθε μαθήματος μειώνεται αισθητά, ενώ δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο περιβάλλον της εκμάθησης, το οποίο πλέον δεν περιορίζεται μόνο μέσα στη σχολική αίθουσα.
  • Περνάνε λιγότερο χρόνο στο σχολείο σε σχέση με παιδιά από άλλες χώρες και ο μέσος όρος χρόνου που περνούν καθημερινά για να κάνουν τα μαθήματά τους δεν ξεπερνάει τα 30 λεπτά.
  • Ενθαρρύνεται η διδασκαλία στη φύση, στα μουσεία, ακόμα
  • Επιπλέον, εισάγονται πρακτικές ευρείας συνεργασίας, όπου οι μαθητές μέσα στην τάξη μπορούν να δουλεύουν ταυτόχρονα με περισσότερους από έναν δασκάλους πάνω σε ένα θέμα
  • Έχουν τα μεγαλύτερα διαλείμματα στον κόσμο. Όσο ενδιαφέρον και αν είναι ένα μάθημα, οι μαθητές πάντα χρειάζονται διάλειμμα. Τα παιδιά στην Φινλανδία κάνουν ένα 15λεπτο διάλειμμα μετά από κάθε 45λεπτο μάθημα.