Παιδοκεντρικος Σχεδιασμος σε Αιθουσα Δημιουργικης Απασχολησης σε Κ.Δ.Α.Π. (II)

Παιδοκεντρικος Σχεδιασμος σε Αιθουσα Δημιουργικης Απασχολησης σε Κ.Δ.Α.Π. (II)

Φωτογραφιες: BabyEcoDesign Project Κ.Δ.Α.Π. ‘Δεντροσπιτο’, Αριδαια Πελλας

Εχοντας επισκεφτει αρκετους χωρους Κ.Δ.Α.Π. προς ανακαινιση, μεσα στα πλαισια της δουλειας μου, το μονιμο συμπερασμα είναι, πως υπαρχει μια θελημενη ή μη αγνοια, για την αλληλεπιδραση του χωρου στο χρηστη και κατά συνεπεια μια ταση για προχειροτητα στην δημιουργια των χωρων, συνηθως με ελλειψη τεχνογνωσιας & εξειδικευμενων γνωσεων. Σ’αυτό προστιθεται και η ελλειψη ενός αναλυτικου Φ.Ε.Κ. για τα Κ.Δ.Α.Π. με σαφεις οδηγιες & πληρη αναφορα στον παιδοκεντρικο σχεδιασμο των χωρων αυτων, κ ετσι  εχουμε συνηθως χωρους εντελως ακαταλληλους για παιδια & για τη δημιουργικη απασχοληση τους.

Ας ξεκινησουμε με το πώς οριζουμε τις κυριες αιθουσες σε ένα Κ.Δ.Α.Π.:

Αιθουσα δημιουργκης Απασχολησης, σημαινει όπως φωναζει ξεκαθαρα ο τιτλος, ‘χωρος που προοριζεται για δημιουργικες δραστηριοτητες παιδιων (ζωγραφικη, κατασκευες, μαγειρικη, κ.α.) Αυτό μεταφραζοντας το σε ένα αρχιτεκτονικο σχεδιο με παιδοκεντρικη προσεγγιση, σημαινει ο,τι ο ιδιος ο χωρος που θα στεγασει αυτές τις δραστηριοτητες, θα είναι ενας χωρος που κυρως θα εμπνεει τα παιδια:

  • θα εχει την καταλληλη μελετη φωτισμου αξιοποιωντας πρωτιστως το φυσικο φωτισμο αλλα και δημιουργωντας τις καταλληλες πηγες φωτισμου αναλογως των δραστηριοτητων
  • να εχει οριοθετησει  το χωρο με τις λειτουργιες του ξεκαθαρα (ξεκαθαρες εικονες, ξεκαθαρες επιλογες στα παιδια), με το τμημα της αποθηκευσης του εξοπλισμου, το χωρο μελετης, το χωρο παιχνιδιου & κατασκευων
  • να αφησει αρκετο ελευθερο χωρο κινησεων στα παιδια
  • να εχει με μετρο,  μονιμα/σταθερα οπτικα ερεθισματα (χρωματα στους τοιχους, πινακες κλπ). Είναι υπεροχο όταν οι τοιχοι με τις καταλληλες αποχρωσεις, αποτελουν το πλαισιο αναδειξης των εργων τεχνης των παιδιων στη διαρκεια του χρονου