ECO ΑΡΘΡΑINFO & ISPOΣΧΟΛΕΙΑ

Τελικά, με τι κριτήρια επιλέγουμε σχολείο για τα παιδιά μας;

Ολοι οι γονεις θελουμε τα παιδια μας, να εχουν τη δυνατοτητα να φοιτησουν σε ένα καλο σχολειο. Τι σημαινει τελικα ένα ‘καλο σχολειο’; Σιγουρα πρωτευων ρολο παιζει το ανθρωπινο δυναμικο και το εκπαιδευτικο συστημα που ακολουθει το σχολειο, ποσοι γονεις όμως προσεχουν το καταλληλο περιβαλλον και τις εγκαταστασεις του σχολειου; Ποσοι γνωριζουν τον καθοριστικο ρολο που παιζει ο καταλληλα διαμορφωμενος εσωτερικα και εξωτερικα χωρος για την αναπτυξη του ανθρωπου;

Η ερευνα στις κοινωνικες επιστημες εχει δειξει ότι τα αρχιτεκτονικα χαρακτηριστικα του χωρου υπερβαινουν την υλικη του διασταση. Επειδη παραπεμπουν αφενος στις κοινωνικες πρακτικες και στις μορφες συμπεριφορας που επικρατουν σε αυτόν και αφετερου στις διαδικασιες κοινωνικης αλληλεπιδρασης και ευρυτερα στη δυναμικη που διεπει την κοινωνικη εξελιξη. Από τη μια πλευρα ο κτισμενος χωρος αποτελει μια αντανακλαση της κοινωνιας, επειδη βασικα χαρακτηριστικα του, ιδιως η διαρρυθμιση, η αισθητικη και το μεγεθος του, εκφραζουν κυριαρχες αξιες και προτυπα που προσδιοριζουν τη λειτουργια του και τεινουν να επηρρεασουν τη συμπεριφορα του υποκειμενου σ’αυτόν. (Δημ.Γερμανος, Δημοσιευση στα πρακτικα ΤΕΠΑΕ 09)

Την επομενη φορα που θελουμε να επιλεξουμε ένα σχολειο για τα παιδια μας, ας λαβουμε υπ’οψιν και τον καταλληλα διαμορφωμενο χωρο του, τα οφελη πολλα.