Post-Covid Αρχιτεκτονικη Σχολειων ή Παιδοκεντρικος Σχεδιασμος;

Post-Covid Αρχιτεκτονικη Σχολειων ή Παιδοκεντρικος Σχεδιασμος;

«Οι αρχιτέκτονες κινητοποιούν τις προσπάθειές τους, για να βοηθήσουν τα σχολεία σε όλο τον κόσμο να επανεξετάσουν το σχεδιασμο τους προκειμένου να εγγυηθούν τη βιωσιμότητα, τη συναισθηματική ευεξία και τη σωματική υγεία των μαθητων. Οι CetraRuddy, Cooper Robertson και WXY συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων που προτείνουν την αναπτυξη των εξωτερικων χωρων και αναδιάταξη των τάξεων, για τον ανασχεδιασμό του σχολείου, μετά την πανδημία. Η αρχιτεκτονική σκηνή εστιαζει τωρα, οσο ποτε, στην διαφορετικη αντιμετωπιση των εσωτερικων και εξωτερικων λειτουργιων, κυριως βαζοντας τον υπαιθριο χωρο ως σημαντικη προτεραιοτητα στον συνολικο σχεδιασμο των εκπαιδευτικων κτιριων.

Το CetraRuddy έχει επιλεγεί για να σχεδιάσει μια νέα πανεπιστημιούπολη 2.500 μαθητών στο Kozhikode (Calicut) της Ινδίας, για το The Choice School. Υποστηρίζοντας την «Μαθητοκεντρικη Εκπαίδευση», αυτές οι εγκαταστάσεις απεικονίζουν αρκετές νέες τάσεις στη διεθνή εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης τόσο ατομικών όσο και ομαδικών τμηματων μάθησης, υπαίθριες αίθουσες διδασκαλίας και πράσινο σχεδιασμό κτιρίων.

Αντικατοπτρίζοντας την ιδέα ότι «Η μαθηση μπορει να πραγματοποιηθει παντού», η πανεπιστημιούπολη του Calicut παρουσιάζει ένα νέο πρωτότυπο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ινδία, που επικεντρώνεται στην επιδίωξη μιας ουσιαστικής, χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τους ειδικούς του Cooper Robertson, οι απευθείας συνδέσεις με τον εξωτερικο χώρο είναι μια σημαντική λύση με πολλαπλα οφέλη, στο σχεδιασμό των αίθουσων μετά την πανδημία. Δίνοντας προτεραιότητα σε μαθησιακά περιβάλλοντα με καλύτερη πρόσβαση στο φως, στον αέρα και στον υπαίθριο χώρο, η τελευταία τους παρέμβαση στο Lyford Cay International Baccalaureate School στο Nassau, Μπαχάμες, δημιουργεί ενα κεντρικό κτίριο που είναι ένας κυριος χωρος, που επιτρέπει τον εύκολο αερισμό σε όλους τους εσωτερικούς χώρους , με βεράντα πλάτους 12 ποδιών που πλαισιώνουν κάθε τάξη και επεκτείνουν την επιφάνεια του δαπέδου στην ύπαιθρο.

Ο καταλληλος φυσικος εξαερισμος, καθως και η δημιουργια απ’ευθειας συνδεσεων εσωτερικων με εξωτερικων χωρων, για ευκολη μεταβαση, αυτές οι στρατηγικές αντιμετωπίζουν τα πρώτα θεματα, οσον αφορα ένα υγιες περιβαλλον των μαθητών.

Οι θετικές επιπτώσεις στην ευεξία και την ψυχική υγεία των μαθητών προκύπτουν και από την εύκολη πρόσβαση στο φως και στον αέρα, που εκτός από τις κοινωνικές αποστάσεις, προσφερουν λιγοτερη κατανάλωση ενέργειας κτιριου και μειωμένη πιθανή μετάδοση αερομεταφερόμενων παθογόνων μεταξυ των χρηστων.»

Με ή χωρις πανδημιες, η ενταξη ενός σχολικου κτιριου στο φυσικο του περιβαλλον, η εισαγωγη του φυσικου περιβαλλοντος στη μαθησιακη διαδικασια & η αλληλεπιδραση των μαθητων με τη φυση, η απροσκοπτη συνδεση των εσωτερικων με τους εξωτερικους χωρους, είναι στοιχεια που θα επρεπε να υπαρχουν σε κάθε εκπαιδευτικο κτιριο, για να αποτελει έναν λειτουργικο & βιωσιμο χωρο μαθησης.

 

Μεταφραση αποσπασματος αρθρου: Μαρίλη Βουλτσάκη

Πηγη αρθρου: https://www.archdaily.com/945839/reconsidering-school-design-indoor-and-outdoor-learning-as-a-solution-for-a-healthy-future